Oktobers kommunfullmäktige ställs in – inga ärenden som skulle avgöras

Kommunfullmäktige den 30 oktober blir inställt. Det skriver Skurups kommun på sin hemsida. Ingvar Wennersten, ordförande för kommunfullmäktige, skriver i ett mejl till Skurupsposten att anledningen är att det inte fanns några ärenden som skulle avgöras. Nästa möte är som redan inplanerat den 27 november. Det kommer alltså inte att sättas in något extra möte för kommunfullmäktige i oktober. Däremot väntas nästa kommunfullmäktige bli något längre än vanligt, enligt uppgifter till Skånska Dagbladet. Kommunfullmäktige tar de högsta besluten i Skurups kommun och består av 41 politiker. De samlas i Nils Holgersson gymnasiets aula sista måndagen i månaden på möten som är öppna för allmänheten.

Text: Vilma Ellemark