Kund missnöjd med Sydantenn

Per-Johan Drugge Jonsson berättar om krånglande modem och att det tar allt för lång tid att nå ut på vissa hemsidor.
SKURUP. Det är slutet av månaden och det är dags att betala in räkningar. Just då strular Sydantenns fibernät.
Per-Johan Drugge Jonsson bor i centrala Skurup. Han är en av de 100 000 abonnenter som drabbats av Sydantenns driftstörningar. I morse när han skulle gå ut på sin internetbank upptäckte han att han inte kom ut på nätet.
– Det är inte första gången. Det har strulat mycket den senaste månaden. Det var ju detta strul jag ville slippa med fibernätet, säger han.
Enligt Per-Johan Drugge Jonsson måste han nu betala sina räkningar med sin mobiltelefon, via ett annat nätverk.
Han är också missnöjd med att han som kund inte vet vart han ska vända sig när det är driftsstörningar. Det finns ett formulär på Bahnhofs hemsida (leverantören) men så länge det är Sydantenn som äger nätet kan leverantören inte göra så mycket enligt Per-Johan Drugge Jonsson. Han tycker också att uppkopplingshastigheten är för låg.
– Jag vill helt enkelt ha valuta för mina pengar, säger Per-Johan Drugge Jonsson.
Text: Maja Bergqvist
Foto: Per-Johan Drugge Jonsson