Många Skurupsbor saknar sina paket
SKURUP. Många paket har den senaste tiden hamnat på villovägar för Skurupsborna. PostNord uppmanar utsatta att höra av sig till deras kundtjänst.
Det var i Facebookgruppen Debatt I Skurup som Angelica Ström ställde frågan om försvunnen post. Hon fick snabbt mycket medhåll från personer som också berättar om tillfällen som paket blivit försenade och avier uteblivit helt.
Under morgonen skriver även Dagens Nyheter att regeringen samtidigt förbereder en krisplan för hur PostNord hanteras. Sedan den svenska och danska Posten gick ihop till PostNord 2009 har resultaten fortsatt att rasa.
Enligt Anne Jiremark, presskontakt för PostNord, har krisplanen inget med posthanteringen att göra.
– Det beror på koncernens bristande organisering som helhet.
Jessica Nilsson, ansvarig för bland annat Skurup i sitt arbete som produktområdeschef på PostNord, uppmanar Skurupsborna att höra av sig till deras kundtjänst så fort de stöter på problem. Detta säger hon till Ystads Allehanda:
– Man kan höra av sig via telefon, mejl, Facebook eller Twitter. Om man tror att det är vi som gjort fel vill jag gärna att man hör av sig med sina synpunkter så att vi kan se över våra processer och göra ett bättre jobb. Vi tittar på alla kundsynpunkter som kommer in och har även en dialog med de berörda brevbärarna, för att säkerställa att det inte blir fel.
Text: Emma Watson
Foto: Anja Bergdahl